Google Ads

Google Ads – Hvad er det?

Hvad er Google Ads?

Google Ads, tidligere kendt som Google AdWords, kan benyttes til at skabe annoncer baseret på bestemte søgeord eller bestemt søge adfærd. Med Google Ads kan du oprette annoncer, der kommer frem i Googles søgeresultater i forskellige former.

Google søgeannoncer 


Du kan oprette annoncer i form af eksempelvis søgeannoncer, som er de tekstannoncer du kan se når du benytter dig af Google’s søgefunktion. Her kan du byde ind på søgeord, så brugere kan se din annonce hvis de søger på lige præcis det søgeord. Disse søgeannoncer sørger for, at du kan få en placering i toppen af siden i Googles søgeresultater lige over og under det organiske indhold. Disse udarbejdes ud fra forretningsspecifikke søgeord, således at du rammer den rigtige målgruppe.

Google Shopping

Der findes også andre annoncetyper såsom Google Shopping, som kan være interessant for dig, hvis du driver en webshop eller anden online handel. Med Google Shopping kan du, gennem kampagner, promovere dine produkter. Google Shopping funktionen vil ofte være den funktion der kan skabe det bedste afkast for dig, hvis du driver online handel eller webshop, da denne kan skabe god synlighed og kan fungere som Call To Action (CTA). 

Google Display

Google Ads bureauer kan også hjælpe dig med at opsætte og planlægge display annoncering, både tekst og bannere. Så du kan nå ud til den relevante målgruppe, samt at forblive top-of-mind hos kunderne. Denne ydelse kan nemlig målrettes specifikt efter brugerdata, alt efter hvad I ønsker at fokusere på.

YouTube annoncering

Google Ads bureauer kan også hjælpe dig med at opnå en effektiv og billig form for videomarkedsføring. Denne ydelse er baseret på PPC (Pay Per Click) prismodellen – hvor omkostningerne er minimale holdt op imod eksponering på traditionelle medier. 

Google Ads priser

Det kan være svært at finde ud af hvad Google annoncering helt præcist koster. Prisen på ydelsen varierer fra bureau til bureau og afhænger af behovet og de krav som stilles til det fælles samarbejde. Det kan eksempelvis være: Google søgeannoncer, Google shopping, Google display annoncer og YouTube annoncering etc. Hos Navireau er vi bevidste om at priser kan variere og det er derfor et vigtigt parameter i vores matchmaking proces. Vi finder det essentielt, at finde et bureau, der arbejder med budgetter, som passer til dit. Så vær tranparent for at hjælpe os med at finde det bedste match. 

Google Ads priser

Det kan være svært at finde ud af hvad Google annoncering helt præcist koster. Prisen på ydelsen varierer fra bureau til bureau og afhænger af behovet og de krav som stilles til det fælles samarbejde. Det kan eksempelvis være: Google søgeannoncer, Google shopping, Google display annoncer og YouTube annoncering etc. Hos Navireau er vi bevidste om at priser kan variere og det er derfor et vigtigt parameter i vores matchmaking proces. Vi finder det essentielt, at finde et bureau, der arbejder med budgetter, som passer til dit. Så vær tranparent for at hjælpe os med at finde det bedste match. 

Google Ads funktioner

Google Ads, tidligere kendt som Google Adwords, har et væld af funktioner som alle i en vis grad påvirker dit digitale marketing output. Annoncering på Google kan være meget alsidig og spænder et bredt spektrum af forskellige annoncetyper, som også før beskrevet. 

Som før beskrevet er tekst annoncer på Google en vigtig funktionalitet i Google markedsføring porteføljen. Derudover er display annoncering på Google også en uundgåelig funktionalitet at benævne, ligeså er Google shopping annoncer og YouTube Annoncering på Google. Følgende afsnit uddyber disse fire førnævnte søjler inden for Google annoncering. 

Fælles for hele Google annoncerings platformen er det faktum at du kan tilpasse dine annoncer til en helt specifik målgruppe på mange forskellige måder. Det kan blandt andet være via: Bestemte søgeord, Bestemte emner, Typer af websites, Målgruppebaserede søgeord og personer der er interesserede i bestemte termer, Geografiske placeringer, Demografiske oplysninger, Personer der tidligere har besøgt din hjemmeside altså retargeting og Tilpassede interessebaserede målgrupper, altså personer der er interesserede i et specifikt produktområde. 

Find Google Ads bureau

Har du brug for en Google Ads specialist til at varetage din annoncering på Google kan du med rette benytte dig af vores platform, besvare et kort spørgeskema, læne dig tilbage og lade os udføre matchmaking for dig så du kan fokusere på den daglige drift og det i gør bedst – sideløbende med at vi sørger for at i får den helt rigtige Google Ads partner. 

Find det helt rette bureau til din digitale marketing

Har du en velfungerende hjemmeside, men føler at du mangler flere besøgende eller flere salg fra din hjemmeside? Vi matcher virksomheder med bureauer og freelance konsulenter af mange forskellige ydelser indenfor digital marketing. Se bl.a. vores indlæg om søgemaskineoptimering (SEO), Webudvikling eller Paid Social.  
Her får du et overblik over de forskellige typer af bureauer og konsulenter som vi samarbejder med. Mangler du en type af bureau eller ydelse på listen? Tøv ikke med at kontakte os, så hjælper vi gerne med at finde 3 tilbud inden for lige præcis den branche, I har brug for.

 

Google Ads virker på den måde, at Googles algoritme beslutter hvilke annoncer, som bliver vist i søgeresultaterne, baseret på en lang række af parametre. Blandt andet fortæller du Google Ads, hvor meget du er villig til at betale for et klik på din annonce, hvilke keywords du ønsker at målrette, hvilke geografiske præferencer du har for din målgruppe, og en lang række andre segmenteringsmuligheder. Herefter vurderer Google din annonce baseret på deres egne kvalitetskriterier, og giver din annonce en score, alt efter hvordan den er opsat. En højere score vil typisk betyde bedre visning og billigere klikpriser, dog kan der være undtagelser til denne regel.

Google Ads har til formål at tiltrække besøgende til din hjemmeside, når de søger på forretningsspecifikke keywords. Du vælger altså selv, hvilke keywords du ønsker at din virksomhed er repræsenteret ved. Hertil opsætter du annoncer, som har til formål at få brugerne til at klikke ind på din side. Ved en typisk CPC-budgivning betaler du pr antal klik på din annonce. Det er derfor meget vigtigt, at din annonce er målrettet den rette målgruppe, samt at den landing page som brugeren lander på, opfylder søgehensigten og er konverteringsoptimeret, da dette giver de bedste forudsætninger for profitabel Google annoncering.

Det kan for mange være en besværlig og tidskrævende proces, selv at skulle opspore et Google ads bureau. Specielt hvis “første og bedste” princippet ikke holder vand og man på visse parametre mismatcher med sin første Google Ads partner. Det er her, at vi hos Navireau kommer ind i billedet da, vi helt gratis og uforpligtende kan sætte dig i forbindelse med netop din mest ideelle Google Ads partner. Du skal ikke gøre andet, end at udfylde vores survey og hvis ønsket tage imod et ganske kort opkald fra en af vores matchmaking eksperter. På den måde undgår I tidsspild, misbrugte opstartsgebyrer og unødvendig inconvenience gennem vores matchmaking. Tag vores survey her og hjælp os med at hjælpe dig, med at starte din Google Ads vækstrejse i dag!

Der findes utvetydigt et Google Ads bureau i dit nærområde, og hvis ikke er verden heldigvis så digital nu til dags, at det ikke er et problem for os hos Navireau at finde din helt ideelle Google ads partner. Geografisk placering og fysisk kontakt er vigtigt for nogle og er derfor også et vigtigt parameter i vores matchmaking proces. Du får derfor muligheden for i vores gratis og helt uforpligtende survey at til- eller fravælge muligheden for at få tilbud fra en Google Ads partner, der arbejder overvejende lokalt eller overvejende digitalt. Din fremtidige vækstrejse er derfor kun få klik væk, så start i dag og find din ideelle Google Ads partner ved hjælp af Navireau – Klik her og få 3 tilbud

For at oprette en Google Ads konto skal du blot logge ind på Google Ads startsiden, og klikke på “Start Nu”, så bliver du af Google guidet igennem de forskelligt steps, i at oprette en annoncekonto, og hertil din første annonce. Det kan være en god idé at følge Googles vejledning slavisk, men hvis du har helt styr på Googles annonceadministrator, kan du scrolle ned på siden og skifte til ‘expert mode’. Her vil du blive ført direkte til annoncekontoen, og derfor ikke være nødsaget til at oprette en annonce med det samme. 

Det vil som oftest altid kunne betale sig at annoncere ved hjælp af Google Ads, tidligere kendt som Google Adwords, afhængig af hvilket marked du bevæger dig på, og hvad dine mål er med udnyttelsen af markedsføring på Google. Nøgleordet ved brug af Google Ads er, at alt er målbart og datadrevet. Hvilket betyder, at uanset hvad du gør og skriver i dine Google annoncer, så kan du måle på det. Du kan derfor altid vurdere hvorvidt dine annoncer, kampagner og søgeord er en succes eller definere, hvad der skal til for at forbedre disse. I tilfældet af at dette bliver en for uoverskuelig proces, vil det til hver en tid være fordelagtigt at søge hjælp hos et Google Ads bureau. Her kommer Navireau ind i billedet, da vi nemt og enkelt kan matche dig med lige den type Google Ads partner, du mangler for at vækste din forretning. Parametre såsom budget, lokation og tidligere erfaring er i højsædet, og du kan derfor ganske simpelt og helt gratis udfylde vores survey, og starte din vækstrejse i dag.

Lad os sammen starte din vækstrejse

Vi matcher din virksomhed med dit kommende bureau.

Kom i gang med at vækste din forretning