Hvad er Google Ads?
Google Ads, tidligere kendt som Google AdWords, kan benyttes til at skabe annoncer baseret på bestemte søgeord eller bestemt søge adfærd. Med Google Ads kan du oprette annoncer, der kommer frem i Googles søgeresultater i forskellige former.
Google søgeannoncer
Du kan oprette annoncer i form af eksempelvis søgeannoncer, som er de tekstannoncer du kan se når du benytter dig af Google’s søgefunktion. Her kan du byde ind på søgeord, så brugere kan se din annonce hvis de søger på lige præcis det søgeord. Disse søgeannoncer sørger for, at du kan få en placering i toppen af siden i Googles søgeresultater lige over og under det organiske indhold. Disse udarbejdes ud fra forretningsspecifikke søgeord, således at du rammer den rigtige målgruppe.
Google Shopping
Der findes også andre annoncetyper såsom Google Shopping, som kan være interessant for dig, hvis du driver en webshop eller anden online handel. Med Google Shopping kan du, gennem kampagner, promovere dine produkter. Google Shopping funktionen vil ofte være den funktion der kan skabe det bedste afkast for dig, hvis du driver online handel eller webshop, da denne kan skabe god synlighed og kan fungere som Call To Action (CTA).
Google Display
Google Ads bureauer kan også hjælpe dig med at opsætte og planlægge display annoncering, både tekst og bannere. Så du kan nå ud til den relevante målgruppe, samt at forblive top-of-mind hos kunderne. Denne ydelse kan nemlig målrettes specifikt efter brugerdata, alt efter hvad I ønsker at fokusere på.
YouTube annoncering
Google Ads bureauer kan også hjælpe dig med at opnå en effektiv og billig form for videomarkedsføring. Denne ydelse er baseret på PPC (Pay Per Click) prismodellen – hvor omkostningerne er minimale holdt op imod eksponering på traditionelle medier.

Google Ads priser
Det kan være svært at finde ud af hvad Google annoncering helt præcist koster. Prisen på ydelsen varierer fra bureau til bureau og afhænger af behovet og de krav som stilles til det fælles samarbejde. Det kan eksempelvis være: Google søgeannoncer, Google shopping, Google display annoncer og YouTube annoncering etc. Hos Navireau er vi bevidste om at priser kan variere og det er derfor et vigtigt parameter i vores matchmaking proces. Vi finder det essentielt, at finde et bureau, der arbejder med budgetter, som passer til dit. Så vær tranparent for at hjælpe os med at finde det bedste match.

Google Ads priser
Det kan være svært at finde ud af hvad Google annoncering helt præcist koster. Prisen på ydelsen varierer fra bureau til bureau og afhænger af behovet og de krav som stilles til det fælles samarbejde. Det kan eksempelvis være: Google søgeannoncer, Google shopping, Google display annoncer og YouTube annoncering etc. Hos Navireau er vi bevidste om at priser kan variere og det er derfor et vigtigt parameter i vores matchmaking proces. Vi finder det essentielt, at finde et bureau, der arbejder med budgetter, som passer til dit. Så vær tranparent for at hjælpe os med at finde det bedste match.
Google Ads funktioner
Google Ads, tidligere kendt som Google Adwords, har et væld af funktioner som alle i en vis grad påvirker dit digitale marketing output. Annoncering på Google kan være meget alsidig og spænder et bredt spektrum af forskellige annoncetyper, som også før beskrevet.
Som før beskrevet er tekst annoncer på Google en vigtig funktionalitet i Google markedsføring porteføljen. Derudover er display annoncering på Google også en uundgåelig funktionalitet at benævne, ligeså er Google shopping annoncer og YouTube Annoncering på Google. Følgende afsnit uddyber disse fire førnævnte søjler inden for Google annoncering.
Fælles for hele Google annoncerings platformen er det faktum at du kan tilpasse dine annoncer til en helt specifik målgruppe på mange forskellige måder. Det kan blandt andet være via: Bestemte søgeord, Bestemte emner, Typer af websites, Målgruppebaserede søgeord og personer der er interesserede i bestemte termer, Geografiske placeringer, Demografiske oplysninger, Personer der tidligere har besøgt din hjemmeside altså retargeting og Tilpassede interessebaserede målgrupper, altså personer der er interesserede i et specifikt produktområde.
Find Google Ads bureau
Har du brug for en Google Ads specialist til at varetage din annoncering på Google kan du med rette benytte dig af vores platform, besvare et kort spørgeskema, læne dig tilbage og lade os udføre matchmaking for dig så du kan fokusere på den daglige drift og det i gør bedst – sideløbende med at vi sørger for at i får den helt rigtige Google Ads partner.

Find det helt rette bureau til din digitale marketing
Har du en velfungerende hjemmeside, men føler at du mangler flere besøgende eller flere salg fra din hjemmeside? Vi matcher virksomheder med bureauer og freelance konsulenter af mange forskellige ydelser indenfor digital marketing. Se bl.a. vores indlæg om søgemaskineoptimering (SEO), Webudvikling eller Paid Social.
Her får du et overblik over de forskellige typer af bureauer og konsulenter som vi samarbejder med. Mangler du en type af bureau eller ydelse på listen? Tøv ikke med at kontakte os, så hjælper vi gerne med at finde 3 tilbud inden for lige præcis den branche, I har brug for.
Klar til at starte din digitale vækstrejse?