Paid Social – Hvad er det?

Paid social refererer til en digital marketingstrategi, hvor virksomheder betaler for at vise annoncer på sociale medieplatforme som Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn blandt andre. Denne form for markedsføring giver virksomheder mulighed for at målrette deres annoncer mod specifikke målgrupper på sociale medier, hvilket gør det lettere at nå ud til potentielle kunder.

Hvad er paid social?

Paid Social handler om at vise sponsoreret reklameindhold på tredjeparts sociale netværks-platforme med det formål at målrette mod specifikke kunder. Virksomheder bruger ofte Paid Social til at øge marketing-effektiviteten og fange nye undergrupper af kunder. 

Hvad koster en paid social ydelse?

Det kan være svært at finde ud af præcis hvad en paid social ydelse koster. Prisen varierer fra bureau til bureau og afhænger af behovet og de krav som stilles til samarbejdet. Det kan eksempelvis være: Type af annoncering, antal af annoncer, længde af samarbejdet og strategisk planlægning etc. Udover et salær til samarbejdspartneren, kræver paid social også, at man lægger et annoncebudget, som er et budget, der dækker over betalingen for annonceplaceringen, direkte til det sociale medie. Typisk beregnes sådanne priser i pris pr. klik (CPC) eller pris pr. x visninger (CPM – 1000 visninger).

Paid Social

Skal I være vores næste case?

Klik på knappen nedenfor og start din vækstrejse hos Raney Consulting.

Hvad er Facebook annoncering?

Ved hjælp af Facebook annoncering og markedsføring på Facebook kan du optimere og målrette jeres outreach på det sociale medie Facebook. Strategisk planlægning og opsætning af kampagner er nogle af de mange ydelser, et paid social bureau kan hjælpe dig med.
Facebook annoncering tilhører kategorien Push-annoncering. Her betaler du Facebook for at vise dine annoncer til brugere, som ikke direkte har efterspurgt din annonce selv.
Disse annoncer vises til brugere på Facebook, og det er derfor vigtigt at annoncerne målrettes, så disse rammer brugere, der er interesserede frem for brugere, der ikke er.

Hvad koster Facebook annoncering?

Det kan være svært at skære alle Facebook Ads ydelser over i én kam, hvad Facebook annoncering pris angår. Facebook annonceringspriser varierer fra bureau til bureau og afhænger af behovet og de krav som stilles til samarbejdet, virksomhed og bureau i mellem. Det kan eksempelvis være: Type af annoncering, antal af annoncer, længde af samarbejdet og strategisk planlægning etc.

Hvordan får jeg hjælp til Facebook annoncering?

Hjælp til Facebook annoncering og Facebook Ads er tilgængeligt i stort omfang, både hos etablerede Paid Social bureauer, Facebook Ads bureauer og Freelance specialister. Dertil kan man også i et vist omfang etablere annonceringen selv, det er dog tidskrævende og ikke altid rentabelt i den lange bane uden den helt rigtige ekspertise.

Instagram annoncering

Ved brug af Instagram annoncering og markedsføring på Instagram kan du optimere og målrette jeres outreach på det sociale medie. 

Instagram ejes af Facebook og du kan derfor overføre dit indhold fra Facebook let, og undersøgelser viser, at indhold der virker godt på Facebook, også virker godt på Instagram.
Du behøver ikke at have en Instagram konto til din virksomhed, for at annoncere på Instagram, hvis du samtidig har annoncer på Facebook, da Facebook kan fungere som talerør til Instagram. Af denne grund kan du spare tid på opsætningen. 

Det kan være en fordel at både køre annoncering på både Facebook og Instagram, da din målgruppe kan være til stede på begge sociale medieplatforme.  

Hvad koster Instagram annoncering?

Det kan være svært at specificere prisen på alle Instagram annonceringsydelser. Instagram annonceringspriser varierer fra bureau til bureau og afhænger af behovet og de krav som stilles til samarbejdet, virksomhed og bureau i mellem. Det kan eksempelvis være: Type af annoncering, antal af annoncer, længde af samarbejde og strategisk planlægning etc.

LinkedIn annoncering

Annoncering på LinkedIn tillader dig at målrette dine markedsføringsaktiviteter til et bredt netværk af B2B virksomheder. LinkedIn annoncering tillader dig at oprette effektive annoncer der kan hjælpe med leadgenerering, brand awareness, event registrering og meget mere. Ydermere kan du via Linkedin annoncering kontrollere dine budgetter med fleksibel prissætning, der kan sikre, at du til hver en tid kan stoppe dine annoncer. 

LinkedIn er én af de mest foretrukne sociale medie-platforme blandt B2B virksomheder. LinkedIn ligger som nummer 2 lige efter LinkedIn’s konkurrent Facebook.  

Det kan være en rigtig god idé at prioritere og benytte sig af LinkedIn i dit B2B marketingmix. 

LinkedIn’s største fordel er muligheden for at segmentere dine målgrupper efter forretningskritiske parametre. 

Her kan der segmenteres efter en lang række parametre. Disse omhandler bl.a. stillingsbetegnelser, virksomhedsstørrelser, uddannelse og anciennitet. 

Hvad koster LinkedIn annoncering?

Det kan være svært 100% at afgøre hvad din specifikke LinkedIn ydelse skal koste, da der er mange variable der skal fastsættes før dette defineres. Hvad LinkedIn annonceringspris angår, kan dette variere i høj grad og det er derfor vigtigt at være bevidst om ens budget før et samarbejde indgås med en LinkedIn bureaupartner. LinkedIn annonceringspriser varierer fra bureau til bureau og afhænger af behovet og de krav som stilles til samarbejdet, virksomhed og bureau imellem. Det kan eksempelvis være: Type af annoncering, antal af annoncer, længde af samarbejde og strategisk planlægning etc.

Snapchat annoncering

Hvad er Snapchat?

Snapchat annoncering kan hjælpe dig og din virksomhed med at målrette jeres outreach. Selvom Snapchat ikke er lige så populært som eksempelvis Facebook og Instagram, har Snapchat ca. 220 mio. aktive brugere.
Med Snapchat er kameraet i centrum og derfor er Snapchat et perfekt medie til billeder og videoer. Dette giver dig mulighed for at udfolde din kreativitet i forbindelse med dine annoncer. Derudover giver snapchat annoncering dig muligheden for at nå et helt specifikt kundesegment, hvor i blandt det yngre segment udgør hovedparten.

Hvad koster Snapchat annoncering?

Det kan være svært at sige hvad det koster at have annoncer på Snapchat. Prisen afhænger af flere forskellige faktorer.
Hvis du benytter dig af en bureau-ydelse, vil en del af omkostningen forbundet med Snapchat annoncering, være forbundet med arbejdet som bureauet udfører, som bl.a. kan være opsætning, udbygning af annonceindhold etc. Ydermere vil prisen for at få vist dine annoncer på Snapchat, være en del af omkostningerne.

TikTok annoncering

Hvad er TikTok annoncering?

Med TikTok business center og ads manager kan du uploade annoncer i form af videoer, som fungerer som enhver anden video på det sociale medie. Her kan du udfolde dine kreative annoncer og målrette din outreach til TikTok’s mange brugere. 
TikTok’s platform er oplagt til at skabe awareness omkring dit brand. Da annoncer på TikTok ligner det indhold som almindelige brugere uploader, kan du benytte dig af flere forskellige annonceformater såsom Hashtag Challenges, Brand takeover, Branded effects, TopView og In-feed ads, til at skabe opmærksomhed omkring dit brand. 

Hvad koster TikTok annoncering?

Det kan være svært at sige hvad TikTok annoncering koster. Mange faktorer indgår i omkostningerne forbundet med TikTok annoncering. Heriblandt f.eks. hvor lang tid annoncen skal køre og hensigten, altså click eller conversion.

Pinterest annoncering

Pinterest markedsføring og annoncering på Pinterest er målrettet de kreative sjæle der føler sig trygge i at udforske nye idéer og prøve nye ting. Pinterest agerer som inspirationskilde for mange kreative hjerner og er derfor det ideelle sted at annoncere såfremt dine markedsføringsmål søger det mere kreative segment. Du kan via markedsføring på pinterest annoncere til allerede etablerede communities og på denne måde skabe outreach, brand awareness og konverteringer via målrettede kampagner, der er skræddersyet disse kreative communities. Ydermere kan platformen bruges til idegenerering og co-creation, en ideel platform for nytænkning og kreative tiltag.

Hvad koster Pinterest annoncering?

Det kan være svært at definere en fast pris for pinterest annoncering da det handler om hvilke krav der stilles til ydelsen og hvilke opgaver et potentielt paid social bureau varetager for dig. Det er dog et medie, der typisk er mere omkostningseffektivt pr. konvertering end annoncer på andre sociale medier. Derudover er det vigtigt at fremhæve, at det er et medie med enormt fokus på visuelle kreativer, der også skal produceres og budgetteres med.

Find det helt rette bureau til din digitale marketing

Har du en velfungerende hjemmeside, men føler at du mangler flere besøgende eller flere salg fra din hjemmeside? Hos Raney Consulting hjælper vi vores kunder med SEO og CRO, så tøv endelig ikke med at tage kontakt til os.

Kom i dialog med James

Scroll to Top